۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خبر فوری: استاندار آذربایجان غربی: ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی نیازمند مطالعه است
خبر فوری: پس از رکوردهای پیاپی در واحد احیا مستقیم، قطار رکوردشکنی فولاد هرمزگان به واحد فولادسازی رسید
خبر فوری: افزایش تولید آلومینا و آلومینیوم در جهان در ماه فوریه ۲۰۲۴ رقم خورد
خبر فوری: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران: تمامی مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است
صادرات آهن آلات آهن لند
اولین، جامع‌ترین، بروزترین سایت تخصصی مقاطع فولادی در جنوب کشور
صادرات آهن لند
نام محصول
سایز
مشخصات
محل تحویل
قیمت (دلار)
ثبت سفارش
میلگرد سایز ۱۴ آجدار روهینا دزفول
۱۴
A3
روهینا دزفول - دزفول
false
میلگرد سایز ۱۶ آجدار روهینا دزفول
۱۶
A3
روهینا دزفول - دزفول
false
صادرات آهن‌لند

ایران یکی از کشورهای مهم در تولید و صادرات فولاد و آهن آلات در خاورمیانه و کشورهای دیگر می باشد. ارزان بودن محصولات آن نسبت به سایر کشورها باعث شده است زمینه را برای افزایش تقاضا جهت صادرات فراهم نماید. در بین مقاطع فولادی میلگرد که مقطعی پرکاربرد شناخته می شود در این بخش بسیار پرطرفدار است. در کل صادرات میلگرد و سایر مقاطع فولادی باید از طریق شرکت های معتبر صورت گیرد. از آنجایی که این موضوع دارای پیچیدگی های زیادی بوده نیازمند تیم تخصصی و حرفه ای می باشد و با توجه به شرایطی همچون اقتصاد ، سیاست ، تحریم های علیه کشور و نوسانی بودن نرخ محصولات کارشناسان آهن لند در یک بستر امن، سریع و پاسخگویی شفاف و خرید آسان همواره در تلاش هستند که شما را راهنمایی نمایند و به گونه ای عمل کنند که کمترین ضرر و خدشه به روند صادرات وارد نگردد.
در ادامه جهت توضیحات تکمیلی و شرایط صادرات محصولات فولادی همراه ما باشید.

دریافت سفارش صادرات :

در اولین مرحله از صادرات محصولات فولادی دریافت سفارش از مشتری با توجه به مشخصات فنی توسط کارشناس بخش صادرات می باشد که با بررسی کارخانه های مورد تایید، قیمت نهایی و بروز مقاطع درخواستی مورد نظر، اعلام می گردد و پس از تایید قیمت توسط مشتری، محصول درخواستی در سیستم ثبت می گردد .

صدور پیش فاکتور صادرات :

پس از ثبت سفارش توسط خریدار، کارشناس بخش صادرات موظف است که جهت آشنایی مشتری از نوع کالا و شرکت تولید کننده آن و تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوطه، به شرکت خریدار به زبان انگلیسی پیش فاکتور ارسال کند.

بسته بندی و آماده سازی محصول صادرات :

بسته بندی محصولات برای صادرات

در این مرحله پس از ثبت خرید ، محصول مورد نظر بسته بندی شده و با توجه به مقصد با یکی از روش های زمینی یا دریایی ارسال می گردد .


مشخص کردن بهای گمرکی کالای صادرات :


این مرحله که شامل هزینه حمل و نقل و بیمه محصول می باشد به عهده فرد خریدار می باشد. و معمولا برای صادرات در دریا استفاده می شود. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری می شود مسئولیت شرکت فروشنده به اتمام می رسد و تمامی هزینه های بیمه و حمل و نقل در فاکتور فروش ثبت می گردد .

دریافت مجوزات لازم صادرات کالا از ارگان های مربوطه :

تیم صادر کننده موظف است که تمامی مجوز های لازم از ارگان های مربوط و دارای نقش در تولید محصول مورد نظر و سازمان صنعت و معدن و تجارت دریافت کند .

اظهار کالای صادراتی به گمرک :

تیم صادرات آهن لند پس از طی کردن مراحل فوق با موفقیت کامل موظف است که محصول سفارشی مورد نظر را به گمرک اظهار نماید و پس از دریافت گواهی بازرسی و بیمه کردن محصول، اظهار نامه صادراتی را از سازمان مربوطه دریافت نماید .

اخذ گواهی مبداء و صدور فاکتور فروش:

در این مرحله که جز مراحل پایانی طی کردن روند صادرات کالا میباشد فاکتور فروش محصول مورد نظر صادر میشود و سفارش مشتری از انبار یا کارخانه به اتاق بازرگانی ارسال میشود و اتاق بازرگانی کالای سفارش شده را صادر می نماید.

صدور کالا :

و اما در مرحله آخر پس از انجام تمامی نکات ذکر شده با موفقیت کامل ، کالای مورد نظر بارگیری می شود .

عوامل موثر بر روند صادرات مقاطع فولادی و آهن آلات :

صادرات مقاطع فولادی و آهن آلات به عوامل و شرایط زیادی بستگی دارد و اوضاع اقتصادی جامعه ، مسایل و جریانات سیاسی ، و ضع تحریم های علیه کشور، رقابت مواد جانشین و سطح تقاضای داخلی و خارجی که بر مسئله قیمت گذاری بسیار حائز اهمیت می باشد، بر چگونگی صادرات این مقاطع تاثیر بسزایی دارد .

عوامل اقتصادی موثر بر صادرات مقاطع فولادی :

کشورهای دارای سرمایه به علت نوسانات ناشی از اقتصاد جامعه و رکود اقتصادی و جایگزینی متناوب مقاطع و محصولات دچار دگرگونی های اساسی و فراوانی میشوند. و زمانی که تقاضا در یک جامعه و یا کشور افزایش پیدا کند، سطح تقاضا در آن جامعه در همان سطح افزایش پیدا می کند و و بقدری فرا می رسد که می تواند به کمبود عرضه محصولات و مقاطع منجر بشود . و اما در زمان رکود اقتصادی و کاهش تقاضا از سوی یک جامعه و یا کشور، مازاد عرضه بزرگترین مانع برای شروع بهبود شرایط اقتصادی می باشد. همین مسئله کاهش و یا افزایش سطح تقاضا در جوامع مختلف باعث ایجاد نوسانات قیمت ها می شود.

عوامل سیاسی موثر در صادرات مقاطع فولادی و آهن آلات :

از دیگر عوامل موثر بر روند صادرات مقاطع فولادی و آهن آلات در جوامع متفاوت، به حوادث و جریانات سیاسی می توان اشاره نمود چرا که با توجه به این شرایط و و بخصوص وضع تحریم ها در برخی جوامع کشور را با محدودیت های فراوانی روبرو می سازد. و یکی از عواملی که می تواند باعث رشد و افزایش تولیدات مقاطع فولادی بشود می توان به بحران های سیاسی منطقه ای و بین المللی اشاره نمود چرا که با توجه به رشد روز افزون ساخت اسلحه های مورد نیاز و سلاح های جدید ، عاملی نیرومند در جهت صادرات مقاطع فولاد خواهد بود .

وجود کالاهای جانشین در بخش صادرات مقاطع فولادی :

صادرات مقاطع فولادی شرکت آهن لند

در حال حاضر ، مواد تولیدی جانشین فولاد تاثیر خاصی بر صادرات مقاطع فولادی ندارد و در مقایسه با مقاومت فولاد و آهن آلات استحکام کمتری رو برخودارند و خطری صادرات فولاد را تهدید نمی کند. اما با گذر زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی و تولید مواد جانشین بهتر امکان دارد که مشتقات نفتی مقاوم تری هم نسبت به فولاد تولید شود که نه تنها از نظر مقاومت بلکه شکل پذیرتر و حتی کاربردی تر باشند و و در مقایسه با مقاطع فولادی امتیازاتی بهتر و بیشتری داشته باشند . همانطور که امروزه مشتقات نفتی همچون پلاستیک و آلومینیوم توانسته اند که در بخش های مختلف صنعتی نفوذ کنند و کاربرد فراوانی را در این حیطه داشته باشند .

سطح قیمت و تاثیر آن بر صادرات آهن آلات :

قیمت مقاطع فولادی یکی از عوامل مهم بر میزان صادرات می باشد. و یکی از مهمترین عواملی ک باعث می شود کشور های بزرگی همانند ژاپن و ممالک عضو بازار مشترک به بازار داخلی آمریکا بشوند در واقع همان پایین بودن میزان قیمت محصولات صادراتی نسبت به بازار داخلی آمریکا می باشد .
برقراری تعرفه های حمایتی، سهمیه های صادراتی، سیاست های ضد دامپینگ و مقابله با پرداخت سوبسیدهای دولتی، به خاطر جلوگیری از گسترش این روند می باشد.
بنابرین بحث قیمت گذاری در صادرات و بازار های داخلی از اهمیت فراوانی حتی کشوری چون ژاپن با وجود برخورداری از آخرین تکنولوژی تولید، سطح بسیار باالی کارآیی و راندمان تولیدی، افزایش مداوم سرمایه گذاری ها جهت بالا بردن خاصیت رقابت پذیری فرآورده های خود، نتوانسته است از افزایش میزان صادرات فولاد کشورهایی چون کره جنوبی و تایوان در امان بماند و در نتیجه سهمی از بازارهای داخلی و خارجی خود را از دست داده است. تغییرات نرخ ارز نیز می تواند تاثیر مهمی بر روی سطح قیمت فرآورده های فولاد و در نتیجه صادرات آن ها داشته باشد. بالا بودن ارزش دلار نسبت به سایر ارزهای مهم اروپایی، خود یکی از دلایل افزایش صادرات فولاد کشورهای اروپایی به آمریکا بوده است. بالا بودن ارزش دلار نسبت به مارک آلمان غربی و ین ژاپن، از طرفی سبب تشویق صادرکنندگان فولاد این کشورها به افزایش میزان صادرات فولاد خود به بازارهای داخلی آمریکا گردیده و از طرف دیگر، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان داخلی آمریکا سلب کرده است.

صادرات میلگرد به ترکیه

در سال های اخیر ترکیه به یکی از مشتریان ثابت و فعال میلگرد ایران تبدیل شده است. در حال حاضر حدود ۴۵ نوع کالا به کشور ترکیه از طریق ایران صادر می گردد. اصلی ترین کالاهای صادراتی به این کشور نفت، محصولات فولادی اعم از شمش، سنگ آهن و میلگرد می باشد. این کشور در زمره کشورهای پیشرو در زمینه توسعه تجارت منطقه بوده و به عنوان ششمین بازار صادراتی فولاد ایران شناخته می شود. نکته مهمی که بایستی در صادرات میلگرد و سایر محصولات به کشور ترکیه در نظر داشته باشید این است که پیش از شروع صادرات در جهت آشنایی کامل با اقتصاد این کشور بکوشید.
باید توجه داشته باشید که قیمت ها در این کشور چندان واقعی نبوده و صادرکنندگان نباید ملاک صادرات خود را قیمت های رایج در بازار این کشور قرار دهند. نکته دیگری که لازم است در خصوص صادرات به این کشور بدانید شرایط خاص و بسیار سنگین مالیات در این کشور بوده که به صورت ماهیانه دریافت می گردد. مشکل مالیاتی یکی از معضلات بزرگ صادرکنندگان میلگرد به کشور ترکیه می باشد. بنابراین لازم است پیش از شروع تجارت در خصوص این مشکل با متخصصان حرفه ای صادرات مشاوره کنید.

صادرات میلگرد به عراق

صاردات آهن به عراق شرکت آهن لند

طی سال های اخیر عراق به یکی از مقاصد مهم صادرات کشور ایران تبدیل شده است. مهم ترین صادرکنندگان کالا به کشور عراق به ترتیب ترکیه، چین، ایران و آمریکای جنوبی می باشند. پس از سیمان، آهن آلات یکی از محصولات مهم صادراتی به این کشور است. تعرفه گمرک این کشور نیز در حدود صفر تا ۵ درصد اعلام شده است. نکته مهمی که در صادرات میلگرد بایستی مد نظر داشته باشید کیفیت کالای صادراتی می باشد. در سال های اخیر کیفیت محصولات صادرشده به این کشورها کاهش یافته از این رو بازار صادراتی نیز کم رونق شده است.
برخی تصور می کنند با توجه به تحریم های ایجاد شده ممکن است میزان صادرات به این کشورها کاهش یابد ، ولی باید توجه داشته باشید که صادرکنندگان فعال ایرانی همچنان به فعالیت های خود ادامه داده و پس از شناسایی نیاز بازار کشورهای همسایه به صادرات میلگرد ادامه خواهند داد. لازم به ذکر است با توجه به شرایط سیاسی ایجاد شده در کشور صادرکنندگان با مشکلاتی مواجهند ولی با مشاوره تیم حرفه ای در خصوص صادرات می توان چالش های پیش رو را به حداقل رسانید.


صادرات میلگرد به گرجستان


گرجستان همواره یکی از مقاصد صادراتی مورد توجه بازرگانان ایرانی بوده است. با این حال آمار منتشر شده از حجم مبادلات بین این دو کشور نشان می دهد که ایران جزو شرکای تجاری گرجستان محسوب نمی شود. مهمترین علت این امر را می توان عدم آشنایی صادرکنندگان با محصولات این کشور و شرایط صادراتی دانست. مصالح ساختمانی اعم از میلگرد از مهمترین محصولات صادراتی به گرجستان می باشد با این حال آمار منتشر شده نشان دهنده حجم کم مبادلات این کالا میان دو کشور است هرچند که تولیدکنندگان ایرانی پتانسیل بالاتری در خصوص تجارت با کشورهای همسایه دارند.
گرجستان سرزمین فرصت ها به حساب می آید و شما عزیزان می توانید به راحتی و توسط متخصصان صادراتی کالای خود را به این کشور صادر کنید. هرچند بازار این کشور کوچک بوده و به زودی امکان اشباع آن می باشد ولی با برنامه ریزی هدفمند و شناسایی میزان نیاز این بازار می توان از سود مطلوبی برخوردار شد. آهن لند با شناخت نیاز بازار گرجستان سعی در صادرات مقاطع با بهترین کیفیت به خریداران عزیز در این کشور دارد.


صادرات میلگرد به ارمنستان


صادرات انواع میلگرد به ارمنستان با توجه به مرکز مشترک بین این دو کشور به صورت زمینی امکان پذیر است. بیشتر میلگردهای صادراتی برای رسیدن به این مقصد از مرز نوردوز عبور می کنند. گمرک نوردوز در حاشیه رودخانه ارس واقع شده است. در مواقعی که مشتری تصمیم داشته باشد سفارش خود را در مرز دریافت کند، این امکان نیز برای وی فراهم شده است. مشتریان ساکن در ارمنستان می‌توانند از میلگردهای صادراتی ذوب آهن اصفهان، خراسان، میانه، بردسیر کرمان و …. سفارش خود را ثبت کنند.


صادرات به افغانستان


برای صادرات از ایران به افغانستان از مرزهای زمینی استفاده می‌شود. صادرات به افغانستان از گذرگاه مرزی میلک در شهرستان هیرمند، امکان پذیر است. گمرک مرزی به شهر ولایت در افغانستان نزدیک بوده که این موضوع به ارسال آسان میلگرد کمک می‌کند. یکی از مزیت های استفاده از خدمات صادرات میلگرد برای مشتریان ساکن در افغانستان، هزینه های پایین گمرکی است. تیم صادرات قادر است بهترین کالا را در ایران برای شما خریداری کرده و آن را در کوتاه ترین زمان به مقصد ارسال کند. دریافت کالاهای صادراتی در لب مرز و محل پروژه امکان پذیر است.
از دیگر مرزهای موجود بین ایران و افغانستان برای صادرات میلگرد میتوان به مرز دوغارون و ماهیرود اشاره کرد. مرز ماهیرود در مجاورت شهرستان سریشه در خراسان، مرز دوغارون نیز در مجاورت شهرستان تایباد ولایت قرار دارد.

 

cropped-ahanlandlogo