۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خبر فوری: استاندار آذربایجان غربی: ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی نیازمند مطالعه است
خبر فوری: پس از رکوردهای پیاپی در واحد احیا مستقیم، قطار رکوردشکنی فولاد هرمزگان به واحد فولادسازی رسید
خبر فوری: افزایش تولید آلومینا و آلومینیوم در جهان در ماه فوریه ۲۰۲۴ رقم خورد
خبر فوری: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران: تمامی مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است
خبر فوری: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تقاضای جهانی فولاد افزایش خواهد یافت
خبر فوری: هم‌زمان با کاهش عرضه روی معدنی، تعرفه‌های مبنای ذوب فلز روی در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت

میلگرد یا آرماتور چیست و تمام چیزهایی که باید راجب آن بدانیم

آرماتور چیست؟ در این مقاله میخوایم به بررسی این مطلب بپردازیم. میلگرد و مطلع بودن از انواع آن، یکی از اساسی ترین نیازهای افراد فعال در این حوزه می باشد.

با پیشرفت بسیار زیادی که امروزه ساختمان‌ سازی کرده است، هر چه جلوتر می ‌رویم خواسته‌ ها، نیازها و ایده‌ آل ‌ها نیز تغییر می‌ کنند. ساختمان ‌ها برای داشتن مقاومت و استحکام موردنیاز، به ابزارهای ویژه ‌ای نیاز دارند که یکی از آن ها نقش میلگرد در بتن است.

برای داشتن ساختمانی مستحکم و مقاوم، نقش میلگرد در بتن بسیار حائز اهمیت است. کابرد بتن بدون میلگرد هیچ اهمیت چندانی ندارد و برای ساختمان ‌سازی استفاده نمی ‌شود به همین علت برای افزایش مقاومت بتن، از این مقاطع فولادی با جایگذاری به روش‌ های متعددی درون آن، استفاده می‌ شود.

میلگرد به عنوان عنصر اصلی در صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شود. اگر چه بتن ها به عنوان یک عامل مقاومتی و استحکامی در یک سازه شناخته شده اند، ولی این میلگردها یا آرماتورها هستند که باعث محافظت از ما در هنگام زلزله خواهند شد.

در سال ۱۸۰۰ برای اولین بار، جوزف لوئیس متوجه شد که با افزودن میلگرد به بتن می توان خواص کششی ضعیف و ناچیز آن را جبران کرد و در نهایت سبب تولید سازه ها و ساختمان هایی شود. که مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری و همچنین نیروهای کششی داشته باشند.

سال ها بعد از این کشف و استفاده از میلگرد در ساخت ساختمان ها و سازه ها، برای تولید استاندارد میلگردها سیستمی ایجاد شد.

با توجه به این مورد، که میلگرد یکی از مهم ترین مصالح و اجزای ساختمانی است، به منظور استفاده از آن باید آگاهی کاملی از در مورد آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت، احتمال این که ساخت و ساز ساختمان ها، غیراصولی شود و در نتیجه ایمنی کاهش یابد؛ وجود خواهد داشت.

برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد نقش میلگرد در بتن این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید. در این مقاله سعی شده است که انواع میلگرد و کاربرد و ویژگی های هر کدام معرفی و بررسی شود.

 

 

آرماتور چیست و میلگرد و فروش آنلاین آهن در آهن لند
آرماتور چیست و در استحکام ساختمان جه نقشی دارد

میلگرد یا آرماتور چیست؟

میلگرد  یا آرماتور چیست یک میله یا نوار فولادی است که برای تقویت و بالا بردن مقاومت سازه های بتنی در بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

با افزودن این میله های فولادی، می توان پایه های بتنی مستحکمی را ایجاد کرد. استفاده از میلگرد در پروژه ساختمانی شما (چه دارای کف و چه دیوار باشد)، باعث می شود شکافی در ساخت سازه که منجر به از هم پاشیدن پروژه می شود، ایجاد نشود.

بتن با وجود این که مقاومت بالایی در برابر نیروی فشاری دارد و به آسانی خرد نمی شود, اما از مقاومت کمی در برابر نیروهای چرخشی و کششی برخوردار است و استفاده از میلگرد می تواند این نقصان بتن را جبران کند.
تولید میلگرد به دو صورت میلگرد ساده و میلگرد آجدار انجام می شود. میلگردهای ساختمانی اغلب از نوع میلگرد آجدار هستند. به این علت که مانع از حرکت میلگرد در بتن، بر اثر ایجاد فشارهای ناگهانی در هنگام وقوع زلزله، سیل یا … می شود.

تولید میلگردها در سایزهای مختلف و به دست شرکت های متفاوتی انجام می شوند. هر کدام از این شرکت های سازنده در تولید محصولات خود، هم ممکن است استانداردهای خاصی را رعایت می کنند.

که همین موضوع سبب ایجاد تفاوت در کیفیت میلگردهای تولید شده توسط برندهای مختلف می شود که نیاز است به آن دقت شود.

 

 

میلگرد یا آرماتور در ساختمان سازی و استحکام ساختمان
بررسی نقش آرماتور در استحکام ساختمان سازی

کاربرد و اهمیت میلگرد در پروژه

میلگرد باعث مقاومت بیشتر بتن در برابر خرابی و ترک خوردگی ها می شود و با استفاده از یک نوار تقویت شده که در برابر خوردگی مقاوم است، استحکام کششی را برای بتن فراهم می کند.

به علت نزدیک بودن ضریب انبساط دمایی بتن و فولاد، هنگام تغییرات دمایی، تنش‌های اضافی درونی در ساختار بتن ایجاد نمی شود و لغزشی بین فولاد و بتن صورت نمی گیرد. اگر می خواهید سازه های بتنی خود را مقاوم و با استحکام بنا کنید،

مقاومت میلگرد نسبت به فایبرگلاس تقویت شده، سیم های فولادی و بسیاری از محصولات دیگر موجود در بازار بیشتر است.

یکی دیگر از کاربردهای میلگرد در بتن، کم کردن ضخامت بتن است. با کار گذاشتن میلگرد درون بتن، احتیاجی به بتن ‌ریزی ضخیم نیست چراکه وجود میلگرد در بتن، استحکام بتن را به قدری بالا می برد که دیگر نیازی به ضخامت بالای بتن نباشد.

با اجرای میلگرد در بتن، خاصیت شکنندگی و ترک‌ خوردگی آن کاهش می یابد. میلگرد در بتن علاوه بر مقاوم کردن بتن و سازه ساخته‌ شده با آن، سبب صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها نیز می‌ شود.

 

 

میلگرد ارزان در آهن لند
فروش ارزان انواع میلگرد ساده و آجدار در شرکت بازرگانی آهن لند

بررسی انواع میلگرد

 

  • انواع میلگرد از نظر مقاومت و جنس
  • انواع میلگرد از نظر شکل ظاهری.

 

همانطور که گفته شد به طور کلی میلگردها به دو دسته میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار تقسیم بندی می شوند. ناگفته نماند میلگرد کلاف هم جز این دسته بندی قرار می گیرد.
میلگردها دارای قطر و طول مختلف و جنس های متفاوتی هستند.

انواع میلگرد از نظر مقاومت و جنس

در اینجا میخواهیم به بررسی انواع میلگرد از نظر جنس و مقاومت بپردازیم:

 

  • میلگرد اروپایی
  • میلگرد فولادی کربن
  • میلگرد با روکش اپوکسی
  • میلگرد گالوانیزه
  • میلگرد پلیمر تقویت شده با فیبر (GFRP)
  • میلگرد فولاد ضد زنگ.

 

مقاومت میلگرد موضوعی مهم است که بر طبق آن میلگردها به چند دسته ی مختلف تقسیم می شوند. به طور کلی، میلگردها از نظر مقاومتی در چند دسته میلگردهای اروپایی، میلگردهای فولادی کربن (میلگرد سیاه)، میلگرد با روکش اپوکسی، میلگرد گالوانیزه، میلگرد پلیمر تقویت شده با فایبر گلاس لیمر (GFRP) و میلگرد فولاد ضد زنگ قرار دارند.

که هر کدام از این نوع میلگردها دارای نقاط قوت و ضعف و همچنین مشخصات مخصوص به خود هستند، در ادامه مطلب به بررسی این شش نوع میلگرد می پردازیم:

 

میلگرد اروپایی

میلگرد اروپایی ساخته شده از جنس منگنز می باشد و دارای کمترین مقاومت در برابر خم شدن نسبت به سایر میلگردها هستند.

این میلگرد در مقایسه با سایر میلگردها دارای هزینه کمتری است و کار با آن آسان است، ولی به علت مقاومت پایین آن در برابر خم شدگی، برای استفاده در مناطقی که زلزله خیز می باشند و یا برای پروژه هایی که احتیاج به یکپارچگی ساختاری قابل توجه و صحیحی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

 

میلگرد اروپایی یکی از انواع میلگرد
میلگرد اروپایی و فروش آنلاین آهن در آهن لند

 

 

میلگرد فولادی کربن

میلگرد فولاد کربن رایج ترین نوعی از میلگرد است که در کشور ما، مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل رنگ سیاه کربن, به آن میلگرد سیاه هم گفته می شود.

نقطه قوت این میلگرد مقاومت کششی بالای آن است و برای همین یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت و ساز است. بزرگ ترین ضعفی که می توان به این میلگردها نسبت داد این است که مقاومت کمی در برابر زنگ زدگی دارند. به همین دلیل نباید در مکان هایی که رطوبت بالا است، استفاده شوند.

فرسایش و خوردگی زودهنگام این نوع میلگرد، ممکن است سبب ترک خوردگی و شکستن بتن اطراف آن شود. بنابراین برای شرایطی که Rebar در معرض رطوبت یا اشباع آب قرار دارد، گزینه های بهتری از انواع میلگرد نسبت به نوع سیاه آن وجود دارد.

 

 

میلگرد فولادی کربن یکی از انواع میلگرد
میلگرد فولادی کربن و فروش آنلاین آهن در آهن لند

 

 

میلگرد با روکش اپوکسی

میلگرد با روکش اپوکسی، همان میلگرد فولاد کربن است که دارای یک روکش اپوکسی می باشد. از نظر استحکام تفاوتی با میلگرد سیاه ندارد اما به علت استفاده از روکش اپوکسی، مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی ۷۰ تا ۱۷۰۰ برابر بیشتر است.

ولی در عین حال، پوشش اپوکسی بسیار ظریف می باشد. هرچه آسیب و صدمه به پوشش اپوکسی، بیشتر شود مقاومت آن در برابر خوردگی نیز کمتر می شود.

این نوع میلگرد برای محیط هایی که ترک یا حرکت مکانیکی سبب آسیب رساندن به پوشش محافظ می شود, توصیه نمی شود.

 

 

میلگرد با روکش اپوکسی و فروش آهن در آهن لند
فروش میلگرد با روکش اپوکسی در شرکت بازرگانی آهن لند

 

 

میلگرد گالوانیزه

برای بهبود بخشیدن به مقاومت میلگرد سیاه در برابر خوردگی، می شود آن را به روش گالوانیزه نیز پوشش دهی کرد.

پوشش گالوانیزه ۴۰ برابر مقاومت میلگرد را نسبت به میلگرد سیاه در برابر زنگ زدگی و خوردگی بیشتر می کند. آسیب دیدگی و خراش میلگرد با روکش گالوانیزه دشوارتر از روکش اپوکسی است. به همین علت، ارزش بیشتری نسبت به میلگردهای با پوشش اپوکسی دارد. این نوع میلگرد، حدود ۴۰٪ گران تر از میلگرد روکش شده با اپوکسی می باشد.

 

 

میلگرد گالوانیزه و فروش آهن در آهن لند
فروش انواع میلگرد از جمله میلگرد گالوانیزه در شرکت بازرگانی آهن لند

 

 

میلگرد پلیمر تقویت شده با فیبر (GFRP)

GFRP مخفف عبارت Glass Fiber Reinforced Polymer می باشد که به معنای پلیمر تقویت شده فایبرگلاس است. GFRP در واقع جز مواد FRP محسوب می شود که در آن فیبرها از جنس شیشه هستند.

GFRP کامپوزیتی مشابه الیاف کربن دارد. بر اساس تحقیقاتی که بر روی سازه های بتنی که توسط میلگردهای GFRP ساخته شده اند، صورت گرفته است این نوع میلگردها در محیط های قلیایی و یا خورنده دچار فرسایش یا تخریب نشده اند.

از آن جایی که GFRP دارای وزن سبکی است و همچنین دچار خوردگی نمی شود، روکش ها دارای دوام بالایی بوده و هزینه های ساخت و ساز باید کمتر می شود. مقاوم سازی با میلگردهای GPRS، یکی از روش های مؤثر در مقاوم سازی محسوب می شود.

 

 

میلگرد پلیمر تقویت شده با فیبر (GFRP) در آهن لند
میلگرد پلیمر تقویت شده با فیبر و بررسی کاربردهای آن

 

 

میلگرد فولاد ضد زنگ

این نوع میلگرد، از جنس استنلس استیل می باشد. به عنوان گران ترین نوار تقویت کننده در دسترس محسوب می شود و بالاتری نسبت به قیمت میلگرد با روکش اپوکسی دارد.

زمانی که بتن در معرض نفوذ کلرید از محیط های دریایی یا نمک های یخ زدایی است، این میلگرد می تواند مقاومتی بیشتر از ۱۰ برابری در برابر شروع خوردگی با غلظت کلرید، نسبت به فولاد کربن داشته باشد. زمانی که بتن خاصیت قلیایی بالایی را از دست می دهد که سبب محافظت فولاد کربن از خوردگی در اثر کربناسیون می شود.

استفاده از این نوع میلگرد، در این محیط هایی نظیر دیوارهای مانع ساحلی ، پایه های بتونی و پل هایی که خوردگی ناشی از کلرید در آن خطرناک است، سبب کاهش هزینه عمر سازه و همچنین خرابی مربوط به تعمیر و نگهداری می شود.

میلگرد از جنس استنلس استیل ۱۵۰۰ برابر نسبت به نوع نوار سیاه، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. و همچنین نسبت به سایر انواع مقاوم در برابر خوردگی یا ضد خوردگی مقاوم تر است و به راحتی خم می شود.

 

 

میلگرد فولاد ضد زنگ در آهن لند
بررسی میلگرد فولاد ضد زنگ

انواع میلگرد از نظر شکل و ضخامت

ضخامت میلگردها، موضوع مهم دیگری است که در مورد میلگردها، مطرح می باشد. این محصول در ضخامت های گوناگون و مختلفی ساخته می شوند و هرکدام از آن ها جهت مصارف گوناگونی کاربرد دارند. میلگردهای با ضخامت ۸ تا ۵۰ میلیمتر در کشور ما، کاربرد بیشتری دارند. اگر چه میلگردهایی در اندازه و سایزهای دیگری هم تولید می شوند.

ضخامت میلگرد در واقع همان اندازه قطر میلگرد است و بر حسب میلیمتر اندازه گیری می شود. معمولا از میلگردهای با ضخامت بالاتر در سازه های سنگین و قوی تر استفاده می کنند.
هر مقدار که سازه کوچک تر و سبک تر باشد، سایز میلگرد‌های مورد نیاز برای آن هم کاهش می یابد.

انواع متفاوت میلگرد از نظر استاندارد تولید

شرکت های مختلف تولید کننده میلگرد، دارای استانداردهای متفاوتی برای تولید محصولات خود هستند. گاه این استانداردها مطابق با استانداردهای بین المللی و گاه مطابق استانداردهای ملی، یا مربوط به سایر کشورها می‌باشد.
در کشور ما، اکثر کارخانجات تولید کننده میلگرد از استاندارد روسی استفاده می نمایند. مطابق این استاندارد میلگردها در چهار گروه طبقه بندی می شوند که عبارتند از: A3، A2، A1 و A4.

در ادامه به شرح ویژگی های هر یک از این گروه ها و تفاوت بین آن ها می پردازیم، تا بتوانید میلگردهای متفاوت از همدیگر را تشخیص دهید.

  • میلگرد A1-S240
  • میلگرد A2- S340
  • میلگرد A3-S400
  • میلگرد A4-S500

 

میلگرد A1

میلگرد ساده یا میلگرد (A1) دارای هیچگونه آج و طرحی نیست. و دارای ظاهری ساده می باشد. میلگرد A1 از گسیختگی به میزان ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنشی با میزان ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع برخوردار می باشد.

میلگرد ساده یا A1 از نظر ظاهری دارای گسیختگی ۲۵ درصد می باشد و ظاهر آن صاف کاملا صاف است  و شما هیچگونه آجی روی آن نخواهید دید. این نوع میلگرد در کارهایی نظیر آهنگری، عملیات جوشکاری و … مناسب می باشد.

 

میلگرد A2

میلگرد A2 یکی از میلگردهای پرکاربرد در عملیات ساختمانی است که برای خاموت زدن بسیار مناسب می باشد. این میلگرد در دو نوع آجدار و آج فنری شناخته می شود. این میلگرد از لحاظ ظاهری دارای نسبت گسیختگی ۱۹ درصد می باشد.

عملیات جوشکاری روی این نوع میلگرد، امکان پذیر است. البته توصیه شده که از جوشکاری روی آن خودداری شود. مقدار تنش جاری آن چیزی حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. میزان گسیختگی آن نیز چیزی حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

 

میلگرد A3

میلگرد A3 از سری میلگردهای مقاوم و پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. این میلگرد در قالب آجدار و غالباً آج جناقی تولید و روانه بازار می شود. استفاده از این میلگرد برای کارهای آهنگری و تغییر شکل با زاویه تند، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

جوشکاری روی میلگرد A3 اصلا مجاز نیست. این میلگرد دارای تنش جاری به میزان ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و گسیختگی به میزان ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. شکل گسیختگی میلگرد A3 چیزی حدود ۱۴ درصد برآورد می شود که آن سبب می شود با نام میلگرد خشک هم معرفی شود.

 

میلگرد A4

این میلگرد از استحکام بیشتری نسبت به سایر میلگردها برخوردار است که در نوع خود از اتلاف منابع جلوگیری می نماید.

میلگرد A4 دارای آج دوکی شکل از لحاظ ظاهری می باشد. این نوع میلگرد مطابق با سازمان ملی استاندارد دارای آج ۵۰۰ و ۵۲۰ می باشد و به عنوان میلگرد مرکب نیز شناخته می شود.

حداقل میزان شکل پذیری برای میلگرد A4  چیزی حدود ۱۸ درصد برآورد شده است که این عدد در مورد گرید صدق می کند. اما در مورد مقاومت کششی می توان گفت، حداقل آن چیزی حدود ۵۲۰ مگاپاسکال است. میلگرد A4 با میزان تنش تسلیم ۵۰ الی ۵۲۰ مگاپاسکال بیشترین کاربرد را در سازه های ساختمانی دارد.

 

برای مشاهده مطالب آموزنده محصولات فولادی اینستاگرام آهن لند را دنبال کنید.

اهمیت انواع مختلف میلگرد

مقاومت فشاری بتن فوق العاده زیاد است. برای خرد کردن بتن به نیروی بسیار زیادی نیاز است. با این وجود در مقابل، بتن از مقاومت کششی نسبتاً ضعیفی برخوردار می باشد. برای افزایش مقاومت کششی بتن، از میلگرد یا آرماتور استفاده می شود. میلگرد در طول و قطرهای مختلفی وجود دارد. اما فقط شش نوع میلگرد شناخته شده است که به ترتیب زیر می باشند:

 

  • آلیاژ اروپایی شامل کربن، منگنز، سیلیکون و … می باشد
  • فولاد کربن شامل میلگرد اصلی سیاه است
  • گالوانیزه
  • روکش اپوکسی
  • پلیمر تقویت شده با فیبر شیشه ای GFRP
  • فولاد ضد زنگ انواع مختلف میلگرد هر یک از نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد است.

تفاوت انواع میلگرد آجدار A1-A2-A3-A4

میلگردهای آجدار A1 الی A4 هر کدام دارای شکل های متفاوتی هستند که متناسب با تفاوت هایی که دارند کاربردهای متعددی نیز دارند. قیمت میلگرد نیز با توجه به ظاهر و کارایی آن متفاوت می باشد.

ولی در مورد تشخیص تفاوت میان هر کدام از این انواع متفاوت، می توان گفت میلگرد A2 و A3 که پرطرفدارترین و پرفروش ترین میلگردهای بازار داخلی اند، به راحتی برای افراد قابل تشخیص نیستند.

حال به جواب این سوال می پردازیم که تفاوت این میلگردها در چیست؟ میلگرد A1 و A4 به راحتی قابل تشخیص می باشند. میلگرد ساده A1 میلگردی است که صاف و صیقلی و بدون آج است. میلگرد آجدار A4 میلگردی است که دارای یک سری برش های مورب است که به راحتی قابل تشخیص است.

ولی در مورد میلگردهای آجدار A2 و A3 باید گفت تفاوت در شکل مارپیچ آج آنها می باشد. در میلگرد A2 آج به صورت مارپیچ با زاویه ۴۵ درجه به دور میلگرد می پیچد به طوری که خطوط مارپیچ به یکدیگر متصل هستند. اما در مورد میلگرد آجدار A3 دو خط مارپیچ متصل به یکدیگر نیستند و با زاویه ۴۵ درجه از یکدیگر جدا هستند.

تولید انواع سازه ها با میلگرد

انواع میلگرد، در اجرای سازه ها در شکل های متفاوتی به کار برده می شوند. از کارآمدترین این انواع می توان به میلگرد بستر، خاموت، آرماتور خرک، سنجاقی، ادکا و رکابی و میلگرد سیتکا اشاره کرد…

 

  • خاموت: برای اینکه میلگردهای طولی در اثر کمانش از مقطع خود بیرون نزند از خاموت استفاده می شود. همچنین در کاهش ترک بتن نقش به سزایی دارد
  • سنجاقی: سنجاقی علاوه بر افزایش نیروی برشی، اتصالات بین مقاطع طولی و خاموت را بهبود می بخشد
  • میلگرد راستا: این میلگرد مقاومت کششی در فونداسیون را بهبود می بخشد
  • خرک: از دیگر انواع میلگرد به کار برده شده در فونداسیون می باشد که به صورت دو شبکه متوالی افقی اجرا می شود
  • رکابی: میلگرد رکابی در ساخت دیوار و نگه داشتن چیدمان مقاطع طولی و عمودی بسیار کاربرد دار
  • مفتول: میلگرد مفتول به صورت کلاف آماده می شود و انواع مختلفی دارد. مفتول در اجرای فونداسیون برای و انواع اتصال ها به کار برده می شود
  • ادکا: این نوع میلگرد به کار برده شده در سازه ها، نیروی برشی را تحمل می کند و لنگر منفی در تکیه گاه را میسر می سازد.

 

برای ارتباط با کارشناسان فروش مجموعه آهن لند با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۱۰۶۶۶ – ۰۶۱۵۳۲۲۲۱۰۰

 

سوالات متداول

  1.  چگونه می توانم میلگرد مورد نیاز خود را سفارش دهم؟شما دوستان گرامی میلگرد مورد نظر خود را می توانید از لیست جداول موجود در سایت آهن لند انتخاب نمایید و با تماس با شماره های ۰۲۱۹۱۰۱۰۶۶۶ و ۰۶۱۵۳۲۲۲۱۰۰  سفارش خود را از هر کجای ایران هستید با کارشناسان مجرب آهن لند تکمیل کنید و آن را دریافت نمایید.
  2.  چه مدت زمان بعد از تایید سفارش میلگردها بدستم می رسد؟به محض تایید سفارش میلگرد و پرداخت فاکتور، میلگردهای شما برایتان ارسال می گردد و تحویل میلگرد به طور میانگین بین ۱ الی ۷ روز بعد از تایید سفارشتان انجام می گیرد.
  3.  بارگیری میلگرد به طور مستقیم از کارخانه انجام می شود؟
    بله، آهن لند به عنوان نماینده فروش رسمی تمامی کارخانجات میلگرد است. میلگرد مورد انتخاب شما به شرط تناژ ظرفیت مستقیم از کارخانه ارسال می گردد.

جدیدترین‌ها
پشتیبانی آهن لند
مطالب پیشنهادی
خرید آسان در آهن لند

6 پاسخ

    1. سلام
      در داخل کشور میلگردهای ساده A1 با کیفیت بالا توسط کارخانه های معتبری تولید می شوند از جمله:

      فولاد کویر کاشان؛
      ذوب آهن اصفهان؛
      فولاد خراسان (نیشابور)؛
      آذر گستر حدید؛
      فولاد آذربایجان (میانه)؛
      فولاد آناهیتا گیلان؛
      نورد فولاد نوین متین ؛
      فولاد آلیاژی ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cropped-ahanlandlogo